Пропозиції до резолюції конференції

Пропозиції до резолюції конференції

У процесі інтернет-обговорення на секції, обміну ідеями і досвідом, осмислення необхідності розв’язання проблеми взаємодії сучасної освіти і особистості, що динамічно розвиваються, учасники конференції дійшли до таких висновків і рекомендацій:
  • Педагогічній громадськості і усім, хто небайдужий до долі сучасної освіти необхідно звернути належну увагу на виявлення, визначення і врахування комплексу умов для успішності особи у єдиному освітньому просторі, глобальному інформаційному просторі. Як ніколи стає потрібною і необхідною координація і концентрація зусиль в організації відповідних науково-педагогічних досліджень і організаційних рішень.  

  • Системними і «предметними» класифікаційними і аналітичними об’ємними просторовими характеристиками освіти повинні стати уявлення про:
 1) освіту як цінності особистості;
2) освіти як системи; 
3) освіти як процесу;
4) освіти як особистісного результату.
Єдність розвитку освіти у першу чергу забезпечується єдністю цих просторових складових.

  • Освітні системи навчальних закладів повинні проектуватися і функціонувати у динамічному і мобільному освітньому просторі, і одночасно бути цілісною і самобутньою складовою частиною регіонального, загальнодержавного національного, європейського та глобального освітнього простору. Необхідна розробка системи дієвих заходів з підтримки функціонування і розвитку єдиного освітнього простору, а також забезпечення можливості рівного доступу і реалізації особистості у ньому.
  • Радикальне оновлення методологічних основ загальних і часткових дидактик відбувається із врахуванням положень нової філософії освіти, переосмислення сутності і структури дидактичного процесу у контексті його орієнтації на особистість, розробки нових ефективних методів дидактичних і методичних досліджень.
  • Формування соціальної компетентності комплексна проблема, яка потребує зусиль фахівців соціально-гуманітарних дисциплін. Зміст поняття «соціальна компетентність» потребує уточнення з урахуванням пріоритету інтересів особистості так, як це прийнято у рекомендаціях Ради Європи. Для обговорення проблеми має бути організована конференція за участю науковців та педагогів.
  •  Розвиток інформаційно-аналітичної компетентності вчителя є один із викликів сучасного суспільства. Тому доцільно розробити та запровадити серію науково-методичних семінарів з проблеми формування інформаційно-аналітичної компетентності вчителя засобами ІКТ та із застосуванням технології розвитку критичного мислення в між атестаційний період.
  • З метою формування правової компетентності населення створити належні умови для набуття громадянами правових знань, а для цього необхідно підвищити рівень правової освіти, правового виховання населення взагалі і підростаючого покоління, зокрема, правосвідомості, подолання правового нігілізму, задоволення потреб у правовій інформації, заохочення до участі у розбудові демократичної, соціальної та правової держави, профілактика правопорушень, забезпечення вільного і всебічного розвитку особистості.
  • Розвиток системи дошкільної освіти у сучасних умовах неможливий без уведення інновацій і інноваційної діяльності, що вимагає від суб’єктів освітнього простору створення необхідних умов.
  • Створення національної системи моніторингу якості загальної середньої освіти на основі ДПА у форматі ЗНО на рівні початкової, основної та старшої школи.
  • Підвищення культури проведення освітніх вимірювань і використання результатів стандартизованих тестувань на базі ОІППО.
  • В основу становлення та розвитку професійних компетентностей педагога позашкільної освіти має бути покладена акмеологічна модель розвитку, яка містить необхідні засоби відповідно рівням його професійної діяльності. Рівні професійної діяльності визначаються педагогічним досвідом, рівнем розвитку рефлексії та прийняття управлінських рішень. Побудова індивідуальних траєкторій професійного та особистісного розвитку дозволяє розвивати професійну компетентність педагога позашкільної освіти відповідно до вимог, що мають тенденцію змінюватися.
  • Позашкільні навчальні заклади мають суттєвий потенціал і вагомий досвід у вирішенні актуальних освітніх завдань, зокрема формування соціальних, загальнокультурних, здоров’язберігальних та інших компетентностей і світогляду дітей та молоді, підготовки їх до свідомого вибору майбутньої професії, створення умов для набуття позитивного соціального досвіду та творчої самореалізації, але питання визначення ключових компетентностей як результату позашкільної освіти потребує додаткових досліджень і обговорень фахівцями цієї галузі.
  • Учасники секції приходять до висновку про необхідність продовження підготовки і створення наукової, науково-методичної літератури і посібників, спрямованих на вирішення поставлених проблем, зокрема, у системі післядипломної освіти, а також їх подальше обговорення і наукове осмислення у форматі Міжнародного форуму на постійній основі. Одним із найважливіших перспективних напрямків подальшої роботи є теоретичні і практичні аспекти реалізації компетентністного підходу у дидактиці.
Голова оргкомітету конференції                                         Васильченко Л.В.                                                             з напрямку   «Дидактика ХХІст.:
наступність та інноваційність»
завідувач кафедри дидактики та методик
навчання природничо-математичних дисциплін,

кандидат педагогічних наук, доцент

Комментариев нет:

Отправить комментарий